vineri, 31 iulie 2015

Fericirea e la modă?

          Peste tot auzim propovăduindu-se despre fericire. Și mulți dintre noi, ca să fim în ton cu moda, am învățat să afișăm fericirea: imediat ce ieșim din casă ne-am și pus masca fericirii pe chip; imediat ce ne-am întors acasă și am închis ușa în spatele nostru, o și dăm jos și ne dezvăluim adevărata stare de spirit, adevărata față îngrijorată, stresată, chinuită de grijile zilei de azi și mai ales ale zilei de mâine. Acasă suntem mult mai relaxați, întrucât cu cei de lângă noi nu trebuie să mai purtăm masca pe care o purtăm “în societate”. Nu, aici putem fi noi înșine, ne putem purta așa cum simțim: dacă suntem stresați și obosiți, putem să ne descărcăm nervii pe cei de lângă noi, pentru că ei trebuie să ne suporte, nu au încotro, nu-i așa? Dacă suntem singuri, putem să lăsăm să ne privească, din oglindă, o față încruntată, chinuită de griji, enervată, că doar nu e decât reflexia noastră în oglindă, n-are rost să ne ascundem și de ea, nu? 

          Dar de ce nu înveți să te ghidezi după principiul care spune că important este să fii fericit, nu să pari fericit!
          Cred că avea dreptate Bertrand Russel: “Dacă spuneți oamenilor că fericirea este o treabă simplă, vă vor purta pică întotdeauna”. Să ascultăm, atunci, vorbele lui Charles Baudelaire: “Fericirea este alcătuită dintr-un șir de plăceri mărunte” și să ne înconjurăm de aceste plăceri mărunte, mult mai ușor de obținut! Și adunând mereu o plăcere măruntă lângă alta și apoi lângă alta, vom realiza că viața este mult mai frumoasă decât credeam… 

           Asta pentru că fericirea depinde doar de noi, nu de cei de lângă noi (așa cum greșit credem, așteptând, de multe ori, ca cei care ne sunt aproape să facă totul ca să ne înveselească). De ce să nu căutăm noi o bucurie în tot ce ne înconjoară? De ce să nu ne bucurăm de fiecare zi, odată ce nu ne e dat să știm ce se va petrece mâine sau săptămâna viitoare? Am luat bilete la spectacol pe 24 octombrie? Suntem în 4 mai, dar aștept cu înfrigurare luna octombrie ca să mă bucur de solistul preferat? Dar de ce să nu trăiesc la intensitate maximă și să mă bucur de fiecare zi și până pe 24 octombrie? De ce să aștept o jumătate de an fericirea pe care mi-o vor aduce acele câteva ore? 
          “Nu este natural să nu fii fericit”, spunea George Bernard Shaw. Ei bine, nu are rost să căutăm cheia fericirii, pentru că ea nu există; ușa este mereu descuiată, trebuie doar să avem curajul și înțelepciunea să apăsăm pe clanță! 
          Mai țineți minte cum se terminau toate poveștile pe care le ascultam sau le citeam în copilărie? “Și au trăit fericiți până la adânci bătrânețe”. Nu vă mai gândiți că este doar un final de poveste, ci transformați-o într-o alegere permanentă a voastră! Până la urmă, doar întâmplările fericite ale prezentului vor deveni amintirile frumoase ale viitorului. 
          Nu stiu dacă la sfârșit, așa cum se spune, toată viața ne va trece prin fața ochilor, dar, dacă ar fi așa, haideți să facem astfel încât să ne placă ce vom vedea, nu să plecăm plini de regrete! 


                    Dar haideți să vedem cum caută sau unde găsesc unii fericirea: 

* O pereche de proaspăt căsătoriți ieșeau din biserică. Doi băieței stăteau și se uitau la ei. Unul îl întreabă pe celălalt: 
- Vrei să îi sperii? 
- Da. 
Acesta se duce spre mire și strigă: 
- Tataaaaa!!! 

* Soțul și soția se uitau atent în Fântâna Dorințelor... Deodată soția alunecă și cade în fântână... El se dă înapoi înmărmurit și exclamă:
  - Nu pot să cred că funcționează! 

* - Eu spăl, fac curat, gătesc, calc… mă simt ca o Cenușăreasă! 
   - Draga mea, doar ți-am spus că viața cu mine va fi ca-n povești! 

* - În ce lună să mă căsătoresc, octombrie sau noiembrie? 
   - Noiembrie, evident! 
   - De ce? 
   - Mai câștigi o lună. 

* Într-o noapte, Ion și Maria, proaspăt căsătoriți, stăteau de vorbă: 
- Mă, Ioane, spune drept, pe cine ai mai avut înaintea mea? 
- Pe Florica. 
- Numai pe ea? 
- Pe Veta, Maricica, Rozi... bla bla bla. 
- Să știi că sunt geloasă. 
- Lasă, mai bine ai fi mulțumită că te-ai calificat în finală. 


Viața e plină de alegeri; aveți mai jos două variante muzicale: pe care o alegeți? 

 Bobby McFerrin - "Don't Worry, Be Happy" 

  

 sau:

 "Be Worry, Don't Happy" – refacut in cheie minora de Oleg Berg 


 

Dacă ați ales prima variantă, v-am mai pregătit o melodie; dacă ați ales a doua variantă, puteți ignora ce urmează :) 

Pharrell Williams - "Happy" (cu versuri în limba română) 


2 comentarii:

  1. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soțul meu m-a urât și soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulți bărbați și femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, ea a promis că mă va ajuta și mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună și spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băiețel și eu și familia mea trăim în pace și fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere