luni, 20 iulie 2015

Bărbatul perfect și femeia perfectă

          Dacă vă uitați pe net, sunt o mulțime de site-uri care vorbesc despre calitățile pe care trebuie să le aibă bărbatul perfect/femeia perfectă (să le zicem b.p./f.p., ca să ne “alunece” ochii mai ușor pe ce este important). … sau despre defectele pe care nu trebuie să le aibă pentru a fi perfecți. Este motivul pentru care nu mi-am propus și eu același lucru. 
          Știți cum se spune: bărbații sunt atât de diferiți de femei, încât e greu de înțeles de ce ne încăpățânăm să trăim împreună! Dar, dacă tot o facem, haideți să vedem cum putem alege în așa fel încât să nu ne lovim prea mult sau prea des de aceste diferențe. 
          În primul rând, indiferent că suntem bărbați sau femei, ca să fim fericiți în viață, trebuie să căutăm pe cineva cu care să avem cât mai multe în comun, și nu să căutăm să fie frumusețea de pe pământ, fără creier și simțire; trebuie să alegem pe cineva care să privească în aceeași direcție cu noi! Pentru că, dacă vom căuta în cei de lângă noi perfecțiunea, așa cum ne este prezentată de către mass-media și vom vedea că nu o găsim (cu asta cred că sunteți de acord, nu?), atunci vom cădea într-o depresie continuă și o nemulțumire veșnică. 
           Câtă vreme ne vom întreba: de ce nu este și ea precum damele bine pe care le văd în poze sau la tv, nu are părul la fel de strălucitor ca în reclama aceea la șampon, sau: de ce are el un început de burtă sau de chelie, de ce nu e atât de drăgăstos ca în filmul acela care mi-a plăcut atât de mult, atunci nu vom găsi niciodata jumătatea pe care ne-o dorim (evident, perfectă!) și nu vom reuși decât să suferim și să nu ne bucurăm de viață și de ceea ce ne oferă ea cu dărnicie.
          Pentru că nu vom reuși să admirăm cu adevărat un curcubeu, dacă în momentul respectiv vom observa degetele boante ori păroase ale iubitului care ne-a luat în brațe, pentru a savura împreună spectacolul naturii. De ce să nu trăim momentul respectiv așa cum trebuie, sau, dacă tot ne-am lăsat privirea o clipă să alunece spre mâinile care ne înlănțuie, de ce să nu ne gândim că acestea sunt mâinile iubitului, care știu să ne mângâie cu tandrețe ori de câte ori avem nevoie? 
          Fericirea depinde de noi, de felul cum ne-o construim, și nu de căutarea ori chiar de găsirea b.p./f.p. Ce să faci cu bărbatul perfect? Vorba lui Osho: “Dacă l-ai avea, te-ai vedea nevoită să-l părăsești, pentru că nu ai avea pe cine să dai vina”.
Iar dacă un bărbat ar găsi femeia perfectă, credeți că ar fi fericit? Nu, pentru că ego-ul lui nu ar accepta ca persoana de lângă el să fie mai bună (că doar e perfectă!) decât el. 





          Indiferent că suntem bărbați sau femei, dacă (să presupunem prin reducere la absurd, ca la matematică) am găsi b.p./f.p., tot nu am fi fericiți, pentru că nu am ști să apreciem cu adevărat ceea ce am găsit cu greu. Ne-am plictisi, la un moment dat, de perfecțiune, și am începe să-i căutăm defecte, pentru a îl/o aduce la nivelul nostru. Fiind perfect(ă), nu am găsi aceste defecte și ne-ar scoate din sărite: de ce el/ea este perfect(ă) și eu nu sunt? Și am deveni stresați pe acest motiv. Pentru că suntem mari maeștri în căutarea și găsirea stresului! Dacă nu îl avem, îl creăm. Și apoi ne plângem că l-am găsit. 
          Și încă ceva: să rămânem la presupunerea de mai sus: că am găsit b.p./f.p. sau (reducând și mai mult la absurd) că noi suntem b.p./f.p. Credeți că ne-am găsi fericirea? Ei bine, nu. De ce? Simplu: pentru că trăim într-o lume imperfectă!! 
          Dar cred că ajunge cât am vorbit serios despre b.p./f.p.; haideți să mai și glumim pe seama lor. Și, când vom ajunge să glumim și pe seama noastră amintindu-ne cum îl/o căutam odinioară, înseamnă că deja ne-am vindecat de această căutare și am găsit fericirea! 

* A fost odată un bărbat perfect și o femeie perfectă. Ei s-au întâlnit și deoarece relația lor a fost perfectă s-au căsătorit. Nunta a fost perfectă. Iar viața lor în doi a fost de asemenea perfectă. Într-o seară de Crăciun, în care ningea puternic, această pereche perfectă mergea cu mașina pe o șosea plină de curbe când, la un moment dat, au văzut pe cineva la marginea străzii, care se pare că avea o pană. Era Moș Crăciun cu o tolbă plină de cadouri. Deoarece nu au vrut să dezamăgească copiii cei mulți care așteptau cadourile, perechea perfectă l-a invitat pe Moș Crăciun să se urce în mașina lor pentru a ajunge să împartă cadourile. Din nefericire, s-au înrăutățit condițiile meteorologice și cei trei au avut un accident. Unul singur din cei trei a supraviețuit. Care? 
(Gândiți-vă mai întâi și abia apoi uitați-vă la raspuns) 
... 
... 
... 
... 
... 
... 
... 
Bine-nțeles că femeia perfectă. Ea este singura din cele 3 personaje care există într-adevăr. Toată lumea știe că Moș Crăciun nu există.... și ce să mai zicem de bărbați perfecți... 
... 
Pentru femei, povestea se termină aici. Bărbații vor citi în continuare. 
Puncte bonus pentru bărbați: Dacă Moș Crăciun si bărbatul perfect nu există, înseamnă că femeia a condus. Ceea ce explică de ce s-a și întâmplat accidentul. 
Și încă ceva: dacă ești femeie și ai citit și restul poveștii, asta mai demonstrează încă un lucru: femeile nu fac niciodată ce li se spune. 

* Cum arată femeia perfectă? 
Este frumoasă, surdomută, blondă, nimfomană, care are doar tată, și ăla bancher... 

* Cum este bărbatul perfect? 
Nu bea, nu fumează, nu înșeală și nu există! 

* - Dragul meu, eu semăn cu femeia perfectă? 
   - Nu, iubire! Tu ești cu mult mai mult! 
   - Cu cât mai mult? 
  - Cu vreo 50 de kilograme... 

* Nu-i atât de dificil să găsești femeia visurilor tale. Dificil e s-o ascunzi de nevastă! 

* 5 secrete pentru a găsi bărbatul ideal: 
1. E important să găsești un bărbat care să te ajute în gospodărie, care din când în când să gătească, să facă curat și în plus să aibă o slujbă bine plătită. 
2. E important să găsești un bărbat care să te facă să râzi.  
3. E important să găsești un bărbat pe care să te poți baza și care să nu te mintă. 
4. E important să găsești un bărbat care să fie bun în pat și care să facă dragoste cu tine din plăcere. 
5. E foarte important ca cei 4 bărbați să nu se cunoască între ei! 

* Un bătrân de peste 90 de ani, înainte să moară, a fost întrebat: 
- Întreaga viață ai stat necăsătorit. De ce? Care a fost motivul pentru care nu ai găsit o femeie cu care să te căsătorești? Ai avut cumva un secret? 
Bătranul a deschis ochii și a răspuns: 
- Da, am avut un secret. Nu este vorba că am fost împotriva căsătoriei, doar că am căutat întreaga viață femeia perfectă. 
- Și din toate femeile din lume nu ai reușit să găsești una care să îți fie pe plac? 
- Ba da, am găsit una. 
- Și? Ce s-a întâmplat? De ce nu te-ai însurat cu ea? 
- Pentru că și ea căuta bărbatul perfect... 

         Multe bancuri, așa este? Asta pentru că ne preocupă subiectul, nu glumă! 
          Și încă ceva: cred că, până la urmă, ne îndrăgostim nu pentru că am găsit persoana perfectă, ci pentru că suntem capabili să ignorăm imperfecțiunile persoanei respective. Voi ce părere aveți?

2 comentarii:

  1. Cred ca in ochii fiecarui indragostit defectele, imperfectiunile partenerului sunt atat de dragalase.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, dar trebuie sa iubesti cu adevarat pentru asta; daca dragostea ta nu este decat un foc de paie, intotdeauna vei vedea toate defectele persoanei de langa tine, ajungand, la un moment dat, sa adaugi si altele.

      Ștergere