marți, 13 octombrie 2015

A doua zi de marți din octombrie - Ziua europeană a părinților

          Meseria de părinte este cea mai grea din lume și singura pentru care nu există pregătire, întrucât nimeni nu ne dă o diplomă care să ateste că știm suficient ca să putem crește un copil sănătos, fericit și dezvoltat armonios fizic și psihic; de aceea nu putem decât să ne străduim și să învățăm pas cu pas. 
          Părinții trebuie să știe că “principiile” moștenite din moși-strămoși, din categoria: bătaia e ruptă din rai, copilul trebuie sărutat doar în somn sau: unde dă mama, crește! sunt profund greșite și nu reprezintă altceva decât abuzuri asupra copiilor, aceste comportamente lăsând urme grele, copilul având toate șansele să devină un adult cu probleme, violent la rândul său cu ceilalți copii, iar mai tâziu în cuplu și cu viitorii săi copii.              
          Cât de mult se implică părinții, la ora actuală, în educația copiilor? Cum funcționează dialogul între generații sau între școală și familie? În prezent numărul familiilor despărțite, al familiilor cu dificultăți financiare, ca și numărul de copii (în prezent câteva zeci de mii) care au cel puțin un părinte plecat la muncă în străinătate este mereu în creștere. Nemaivorbind de faptul că probleme de comunicare există și în familiile în care sunt prezenți ambii părinți!      

          Pentru a veni în ajutorul adulților a fost creat site-ul parintiinformati.ro, care oferă soluții și consiliere; de asemenea, programe de joacă și dezvoltare și comunități părinți-copii, unde adulții sunt învățați să se joace. 

          Iată mai jos câteva aforisme despre părinți: 

Nu există prietenie sau dragoste mai mare ca aceea a unui părinte pentru copilul său. Henry Ward Beecher 
Pentru un părinte nimic nu este mai important decat sa fie iubit de copilul lui; daca nu stii sa-l faci sa te iubeasca, e o cauza pierduta. Ileana Vulpescu 
Încurajează-ți copiii să viseze: Imaginația ne va purta adesea în locuri unde nu am fost niciodată. Fără imaginație nu mergem nicăieri. Carl Sagan 
Nu ai cum să fii un părinte perfect. Fii doar unul real. Sue Atkins 
Clasele primare reprezintă de fapt o competiţie la desen şi compuneri. Între părinţi. 
Copilul tău va deveni ceea ce tu ești; devino ceea ce vrei ca el să devină. David Bly 
Încetează să încerci a-ți perfecționa copilul și în schimb încearcă să perfecționezi relația pe care o ai cu el. Dr. Henker 
Există 3 reguli pentru părinți: iubește, pune limite unde e cazul și lasă-i să se dezvolte natural. Elaine M. Ward 
Dacă copiii tăi au grijă de tine, înseamnă că ai atins succesul în cel mai important domeniu al vieții. Anonim 
Pentru a-ți face copilul să vrea să se dezvolte mai mult, lasă-l subtil să audă când îl lauzi și spui lucruri frumoase despre el, celorlalți. Haim Ginott 
Părinții trebuie să asculte la fel de mult de copiii lor cum și ei ascultă de părinți. Paul Tillich 

Copiii sunt ca niște bureți. Ei devin ceea ce experimentează. Asigură-te că vor fi plini de experiențe valoroase. Kevin Heath
Biologia ne face părinți iar inima, Mamă și Tată. Kevin Heath 
Cea mai sigură cale spre inima unui copil este să petreci timp cu el. Kevin Heath 
Și părinții greșesc. Nu încerca să ascunzi greșelile. Admite că ai greșit și învață copiii să învețe din greșelile tale. Kevin Heath 
Pentru mine, a fi părinte se rezumă la încredere. Dacă tu nu trăiești după modelul despre care vorbești, cum poți aștepta ca cei mici să te asculte? Kevin Heath 
Ce iubesc la copii este capacitatea lor înnăscută de a iubi necondiționat. Cu toții putem învăța din asta. Kevin Heath 
Felicită-ți copiii când au făcut ceva bine, mai ales atunci când ei cred că nu îi urmărești. Kevin Heath 
Dacă vrei ca și copiii tăi să viseze mai mult, atunci visează mai mult. Dacă vrei să învețe mai mult atunci învață mai mult. Iar dacă vrei să facă mai mult atunci fă mai mult! Fii inspirația lor! Kevin Heath 
Lasă copilul să te vadă cum faci acte de caritate. Poate fi contagios. Kevin Heath 
Comunicarea cu un copil este ca o stradă cu două benzi. Uneori are nevoie pur și simplu să fim acolo și să-l ascultăm. Kevin Heath 


... câteva proverbe:  


Omul este dispus să fie recunoscător părinților, când aceștia nu mai sunt. (proverb japonez) 
Toți părinții trebuie să știe că cel ce cunoaște răbdarea, cunoaște pacea. (proverb chinezesc) 
Dacă ai multe, dăruiește-ți averea. Dacă ai puțin, dăruiește-ți inima. (proverb arab) 







... și câteva bancuri despre părinți: 

* Dacă părinții tăi nu au avut nici un copil, sunt mari șanse ca nici tu să nu ai. Dick Cavett 

* Prima jumătate a vieții ne este distrusă de părinți și cea de-a doua jumătate de copii. Clarence Darrow 

* Părinți: cuplu care învață un copil să meargă și să vorbească, pentru ca mai târziu să-i spună să stea jos și să tacă din gură. 

* Doctorul întreabă pe o viitoare mamă tânără: 
- Tatăl copilului va fi prezent la naștere? 
- Nu cred. 
- De ce? 
- Păi, nu se prea înțelege cu soțul meu. 

* A fost odată un prinț. Bogat, deștept dar foarte urât, așa de urât că nimeni nu vroia să se căsătorească cu el. În a sa împărăție însă, trăia și o fată atât de frumoasă că nu-ți puteai lua privirea de la ea, dar pe cât era de frumoasă pe atât era și de proastă, încât nimeni nu voia să o ia de nevastă. Dar iată că, prințul se hotărăște să se căsătorească cu ea, gândindu-se: ”Mintea mea ajunge pentru doi, la fel și frumusețea ei. Cel puțin o să avem copii frumoși și deștepți”. S-au căsătorit, au avut 3 fete și 3 băieți, toți proști ca mama și urâți ca tata. 

* Două animale se întâlnesc în pădure și merg o bucată de drum împreună. 
- Tu ce fel de animal ești de fapt? 
- Eu sunt câine lup! 
- Cum așa? 
- Păi tata a fost lup și mama cățea! Simplu, nu? Dar tu ce ești? 
- Eu sunt urs furnicar! 
- Fugi de-aici, că nu te creeed! 

* Îmi invidiez părinţii! Îmi va fi greu să fac un copil ca al lor!



Ștefan Hrușcă - Rugă pentru părinți:

  



Surse: 
bucurestifm.ro 
stepanadrian.ro

Un comentariu:

  1. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soțul meu m-a urât și soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulți bărbați și femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, ea a promis că mă va ajuta și mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună și spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băiețel și eu și familia mea trăim în pace și fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere