luni, 5 octombrie 2015

Tu ce zici, ești frumoasă?

          Știați că 78% dintre femeile din România sunt cel mai mare critic când vine vorba de propria frumusețe și doar 3% dintre ele se consider cu adevărat frumoase? Este concluzia unui studiu efectuat pe 300 de femei cu vârste între 18 și 64 ani… Se pare că româncele sunt mult mai frumoase decât cred, însă sunt foarte exigente cu ele însele. Iată un exemplu foarte elocvent: 
          În clipul video de mai jos, mai multe femei sunt rugate să îşi descrie propriile feţe pentru ca un desenator care nu le poate vedea să creeze schiţe ale portretelor lor. Același desenator cere apoi altor femei (cu care cele care tocmai au fost schițate au socializat anterior) să le descrie pe acestea, pentru ca desenatorul să le schițeze un alt portret. La final, femeilor le sunt arătate atât desenele realizate pe baza descrierilor proprii, cât şi pe cele create pe baza descrierilor făcute de persoanele străine, constatând că desenele realizate ca urmare a descrierilor făcute de străini ilustrează chipuri mai frumoase şi mai prietenoase...


  

          În alt colț al lumii, Nicholas Epley de la Universitatea Chicago şi Erin Whitchurch, de la Universitatea din Virginia au făcut un ex au realizat fotografii în care au surprins chipurile participanperiment:ţilor. Apoi, folosind un program de editare foto, ei au modificat fiecare fotografie astfel încât să mai creeze încă două versiuni ale lor: una în care chipurile să pară mai frumoase ca în realitate şi una în care chipurile să fie mai puţin atrăgătoare. Participanţilor li s-au arătat toate aceste poze, fiind puşi să o aleagă pe cea care credeau că este cea reală. Rezultatele au arătat că participanţii au avut tendinţa să aleagă imaginile editate, în care chipurile lor arătau mai bine ca în realitate. 

          De ce aceste două concluzii diametral opuse? De ce româncele nu se apreciază la justa lor valoare, având mereu tendința de a se subestima, în timp ce americancele au o părere despre sine net superioară realității? Sincer, cred că de vină este felul în care au fost educate femeile: aici am fost învățate – câteva zeci de ani – să „ne vedem lungul nasului”, să „stăm în banca noastră”, să nu căutăm să ieșim în evidență (că doar are partidul grijă de noi, nu?), în timp ce peste ocean educația a fost cu totul alta: ca să răzbești în societate, trebuie să ai încredere în tine însăți, în felul în care arăți, în ceea ce ai învățat, în ceea ce poți să faci! Pentru că aici am primit o educație comunistă (să fim supuse, la locul nostru, să știm să ascultăm), în vreme ce dincolo femeile au trebuit să se descurce în viață, ori asta înseamnă că au trebuit să fie pregătite din timp să ia taurul de coarne, pentru a putea face față luptei de supraviețuire. 
          Sigur, a trecut un sfert de secol de când am depășit perioada „de tristă amintire”, însă tocmai de aceea cred că este imperios necesar să ne învățăm copiii să se descurce în viață, să le dăm o cu totul altă educație decât am primit noi, să ne adaptăm rigorilor societății de astăzi. Dar pentru a face acest lucru trebuie să uităm tot ceea ce am fost învățați... trebuie să-i învățăm să se vadă frumoși, deștepți, capabili, descurcăreți. Sigur, în limitele bunului simț și al realității; nu înseamnă să-i lăudăm, spunându-le că sunt pictori de mare viitor, dacă nu știu să distingă mai mult de două nuanțe dintr-o culoare, sau să creadă că vor fi buni profesori dacă nu știu să facă acordul subiectului cu predicatul! Nu la asta mă refer, ci la faptul că trebuie să aibă încredere în forțele proprii, în ceea ce pot realiza în viață și să lupte pentru a-și face cunoscute calitățile, nu să se lase înfrânți cu ușurință de persoane mai puțin capabile decât ei, dar mai tupeiste. 
          La final, dacă ești pesimist(ă), permite-mi să-ți ofer un sfat: nu te îndoi niciodată de frumuseţea ta! Dacă ai dubii în această privință, gândește-te la faptul că un cântar poate fi defect, că lumea e invidioasă şi că oglinda poate fi strâmbă (da, de ce zâmbești, nu-ți amintești de oglinzile de carnaval, care te arată diferit de ceea ce ești: mai slab, mai gras, mai urât etc?), așa că important, în final, este felul în care ai tu încredere în tine. 

          Tu cum te vezi? Ce fel de oglindă ești pentru tine? Dar pentru oamenii de lângă tine? 

          Să ne delectăm acum sufletul cu câteva aforisme despre frumusețe: 
Frumusețea rămâne indiferent de împrejurimile urâte. Chazal 
Frumusețea este… când te uiți în ochii unei femei și vezi frumusețea în inima ei. Nate Dircks 
Cel mai frumos make-up al unei femei este pasiunea, dar cosmeticele sunt mai ușor de cumpărat. Yves Saint Laurent 
Frumusețe. Puterea cu care o femeie farmecă un iubit și înfricoșeaza un soț. Ambrose Bierce 
Frumusețea este eliminarea surplusului. Michelangelo 
Frumusețea este umbra lui Dumnezeu asupra universului. Gabriela Mistral  
Frumusețea este eternitatea care se privește lung în oglindă. Khalil Gibran 
Frumusețea este doar imaginea sensibilă a Infinitului. George Bancroft  
Frumusețea este însemnul lui Dumnezeu pe creație. Henry Ward Beecher 
Cea mai de preț parte a frumuseții este cea pe care un tablou nu o poate reda. Francis Bacon  

… și câteva bancuri despre frumusețe: 

* Un poet se plimba printr-un parc imens, aprofundat în gândurile sale, când, deodată, din spatele unei tufe de flori superbe apare o fată extraordinar de frumoasă. Deodată, inspirat de minunata apariție decide să-i scrie o poezie acolo, pe loc. Se caută, dar nu gasește nimic pe care să scrie poezia. Atunci, timid, o întreabă pe prea frumoasa domniță: 
– Nu vă supărați, aveți din întâmplare niște hârtie? 
– Îmi pare rău, nu am, eu am folosit cateva frunze de brusture! 

* – Ştii că mâine este un concurs de frumuseţe? 
  – Da, iubito. 
  – Ei bine, poţi să mă feliciţi! L-am câştigat azi noapte! 

* Un turist îşi petrece concediul în India, împreună cu frumoasa lui fiică, în vârstă de 18 ani. Un maharajah foarte bogat se îndrăgosteşte de ea. 
- Dacă îmi veţi da fiica de soţie, îi spuse tatălui ei, vă voi da greutatea ei în aur! 
- Peste o lună veţi primi răspunsul meu. 
- Vreti să vă mai gândiţi? 
- Nu, vreau s-o mai îngraş... 


          La final, dacă totuși nu v-am convins că sunteți frumoase, atunci poate vă convinge James Blunt: 

You're Beautiful - James BLunt (OfficiaL Music Video):

   
 


Surse: 
http://www.descopera.ro 
http://unimedia.info

Un comentariu:

  1. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soțul meu m-a urât și soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulți bărbați și femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, ea a promis că mă va ajuta și mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună și spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băiețel și eu și familia mea trăim în pace și fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere