miercuri, 9 septembrie 2015

9 septembrie – Ziua Internaţională a Frumuseții

(Articolul conține câteva date referitoare la sărbătorirea zilei frumuseții, aforisme, bancuri și o melodie, legate toate de tema de astăzi, FRUMUSEȚEA.)
 
          Începând din 1995, la inițiativa Comitetului Internațional al Esteticii și Cosmeticii (SIDESKO), se sărbătorește Ziua mondială a frumuseții, zi dedicată iubitorilor de frumos, în special esteticienilor, stiliștilor, designerilor, instructorilor de fitness și a tuturor celor ce lucrează în domeniul înfrumusețării. Astăzi frumusețea nu e percepută ca fiind neapărat ceva cu care te naști, ci rezultatul unei griji și atenții sporite asupra propriei imagini. Frumusețe înseamnă armonie: curățenie, informare, îngrijire, sănătate, un mod sănătos de viață și atitudine. 
          Chiar dacă se spune ca frumusețea vine din interior, se acordă o mare importanță și exteriorului, constatându-se o creștere a numărului de femei care iau cu asalt saloanele de înfrumusețare ce oferă pachete întregi de solar, manichiură, pedichiură sau masaj. Și mai nou, nici bărbații nu se lasă mai prejos, numărul celor care se îngrijesc de aspectul exterior fiind și el în creștere. Știți cum se spune: frumuseţea nu are vârstă, dar are nevoie de atenţie! 
        Abilitatea unei persoane de a percepe frumusețea este condiționată de mediul în care a crescut și de educația primită. Ideea de frumusețe poate fi întâlnită oriunde, fie că este vorba de o locație, un obiect, o persoană sau o simplă stare de spirit. 

          Haideți ca astăzi, acum, să încercăm un exercițiu în patru pași și apoi să urmărim efectele acestuia. Să începem prin a ne întoarce în copilărie și a ne aminti cât de frumoși ne simțeam atunci și cu câtă îngăduință ne priveam pe noi înșine. Să discutăm apoi cu cei care ne iubesc (persoane care sunt lângă noi sau poate la un telefon distanță) și să-i întrebăm cum ne percep ei și ce văd ei frumos în noi, pentru a ne vedea și prin ochii acestora. Apoi să revenim la noi și să căutăm mental tot ceea ce știm noi înșine că avem frumos în noi. La final, să mergem în fața oglinzii, să ne gândim la ceva frumos care să ne facă să zâmbim din tot sufletul și să lăsăm acest zâmbet să se aștearnă și pe chipul nostru. Ce spuneți, ne vom vedea mai frumoși decât înainte de a începe acest exercițiu? Și încă un sfat: înainte de a începe să faceți exercițiul de mai sus, puneți-vă o muzică de relaxare, cea mai frumoasă pe care o găsiți!

          Iată mai jos câteva aforisme referitoare la frumusețe: 


Frumuseţea este darul lui Dumnezeu. Aristotel 
Frumosul se simte, nu încape într-o definiție. Honoré de Balzac 
Unii oameni nu își pierd niciodată frumusețea, indiferent cât de bătrâni sunt. Au mutat-o din fețele în inimile lor. Martin Buxbaum
Când ajungi să iubești viața vei vedea frumusețea în toate lucrurile posibile. Kahlil Gibran
Frumuseţea este eternitatea care se priveşte lung în oglindă. Kahlil Gibran  
Frumusețea lucrurilor există în sufletul celui care le admiră. David Hume 
Oricine are abilitatea de a vedea frumusețea nu va îmbătrâni niciodată. Franz Kafka 

Frumosul este simbolul binelui moral. Immanuel Kant
Există unele lucruri frumoase care păstrează mai multă stralucire când rămân imperfecte decât când sunt desăvârșite. Francois de La Rochefoucauld 
Viitorul aparține celor ce cred în frumusetea viselor lor. Eleanor Roosevelt 
Frumusețea este promisiunea fericirii. Stendhal 
Viața este frumusețe; admir-o! Maica Theresa 
Adevărata frumusețe izvorăște din sublim și simplitate. Voltaire  


          ... și câteva bancuri despre frumusețe: 

* Micul Ionuț își privea fascinat mama în timp ce-și întindea o mască pe față. 
- De ce te murdărești pe față, mami? 
- Vreau să mă fac frumoasă. 
Câteva minute mai târziu, ea începe să-și îndepărteze masca. 
- Ce s-a întâmplat, mami - întreabă micuțul nedumerit - ai renunțat?! 

* Se întâlnesc două prietene: 
– Ce mai faci, dragă? 
– Sunt supărată! Soțul meu m-a ofensat grav! 
– Cum așa? 
– L-am rugat să-mi dea 200 euro ca să mă duc la un cabinet de înfrumusețare, iar el s-a uitat la mine și mi-a dat 500! 

* Un tânăr se plimbă nerăbdător în fața unui magazin de haine. La un moment dat se apropie de o tânără foarte atrăgătoare și-i spune:
- V-ar deranja să vorbiți cu mine câteva momente? 
- De ce?, întreabă tânăra suspicioasă. 
- Soția mea a intrat în magazin de foarte mult timp, dar dacă m-ar vedea discutând cu dvs. sunt sigur că ar ieși mai repede… 

* O tânără mămică blondă discută cu prietena ei: 
- Am visat azi-noapte că așteptam să vină ursitoarele la micuța mea, dar au ajuns foarte târziu, abia spre dimineață și mi-au spus că la ora aceea nu le-a mai rămas de oferit decât două lucruri: frumusețea și prostia. M-au întrebat ce-mi doresc pentru fata mea. 
- Cred că nu mai are rost să întreb ce le-ai răspuns, îi spune prietena. 
- Evident, dragă. Tu ce ai alege: ceva trecător cum este frumusețea, sau ceva pe care să te poți baza toată viața? 



         Vreau să mulțumesc acum tuturor oamenilor frumoși (fizic și/ sau moral) care mi-au înfrumusețat – mie, prietenilor, rudelor, colegilor, chiar si necunoscuților – viața, într-un fel sau în altul. Pentru că, chiar dacă au înfrumusețat viața unor necunoscuți, aceștia au înfrumusețat mai departe viața cunoscuților mei și tot așa... Tot ceea ce-mi doresc este ca și eu să reușesc să fac viața mai frumoasă celor din jurul meu. 

          Și acum, cine se consideră un OM FRUMOS, să ridice paharul și să sărbătorească această zi! :))) 

James Blunt - You're Beautiful

  





Surse: 
http://www.agerpres.ro 
http://1cartepesaptamana.ro

2 comentarii:

  1. Sarbatoresc si eu cu o zi intarziere. Se poate? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce nu? Si astazi si maine si poimaine... Sa facem din fiecare zi o sarbatoare! :))

      Ștergere