duminică, 13 septembrie 2015

13 septembrie – Ziua Pompierilor din România

(Articolul conține câteva date referitoare la sărbătorirea zilei pompierilor, aforisme, bancuri și o melodie, legate toate de tema de astăzi, POMPIERII.) 
 
          Dealul Spirii este cunoscut în prezent ca fiind amplasamentul Palatului Parlamentului; totuși, acest loc are o istorie ce nu este legată doar de această construcție. 
          Aniversarea Zilei Pompierilor din România la 13 Septembrie ofera deosebitul prilej de a readuce în memorie faptele eroice ale bravilor ostasi pompieri care, în anul 1848, deşi în inferioritate numericã, prin cutezanţã şi jerfã s-au opus cu înverşunare, prin forţa armelor, invadatorilor otomani veniţi sã înăbuşe mişcarea Revoluţionarã din 1848, punând mai presus decât propria viaţã apãrarea Revoluţiei şi a ideii naţionale. Chiar dacã a fost înãbuşitã,
aceastã rezistenţã eroicã a rãmas în conştiinţa contemporanilor şi a generaţiilor viitoare ca moment de rezistenţã şi neatârnare, sfidând tot ceea ce se numeşte atentat la independenţa şi suveranitatea naţiei române. Pe locul dramaticei bãtãlii din Dealul Spirii, în semn de respect şi cinstire pentru faptele lor a fost ridicat şi strãjuie astãzi Monumentul Eroilor Pompieri, iar 13 Septembrie s-a întipãrit în conştiinţa poporului român ca ZIUA POMPIERILOR DIN ROMÂNIA. 
          Ulterior, în timpul rãzboiului din 1877-1878, ostaşii pompieri, constituiţi în baterii de artilerie teritorialã sau în coloane de transport muniţii, au contribuit la succesul operaţiunilor militare pentru câştigarea independenţei României. În 1918, în momentele de cumpãnã ale fãuririi Statului naţional unitar român, la retragerea armatei române în Moldova, Corpul Pompierilor a rãmas în teritoriul vremelnic ocupat, îndeplinind, în grele condiţii, misiunea de apãrare a vieţii oamenilor şi bunurilor împotriva incendiilor. În timpul celui de-al doilea Rãzboi mondial, companiile de pompieri au intervenit eroic pentru stingerea incendiilor declanşate de bombardamentele inamice, atât în Valea Prahovei, cât şi în Bucureşti sau alte localitãţi ale ţãrii.

          Am cules, pentru această ocazie, și câteva aforisme simpatice legate de pompieri: 

* Femeia este un pompier piroman: ea pune focul şi tot ea îl stinge. (George Geafir) 
* Iubirea este o prietenie care a luat foc. (autor necunoscut) 
* Lacrima - pompierul de serviciu al sufletului înroşit de durere. (Viorel Vintilă) 
* Focul dragostei nu poate fi stins de niciun pompier. De multe ori se stinge el singur, de la sine. (Mihail Mataringa) 
* Aşa cum există pompieri voluntari, există, bineînţeles, şi idioţi voluntari. Numai că primii sunt foarte utili, iar ceilalţi extrem de inutili şi periculoşi. (Teodor Mazilu) 
* În materie de iubire, debutăm ca nestăviliţi piromani şi devenim treptat nişte banali pompieri. (Vasile Ghica) 
* Principalul conflict dintre bărbaţi şi femei, din punct de vedere sexual este că bărbaţii sunt precum pompierii. Sexul este o urgenţă şi, indiferent de ceea ce făceau înainte, pot fi pregătiţi în două minute. Pe de altă parte, femeile sunt precum focul. Actul este foarte incitant, însă condiţiile trebuie să fie exact potrivite pentru ca el să aibă loc. (Jerry Seinfeld) 


... și câteva bancuri despre pompieri (am găsit destule!!): 


* - Alo, pompierii? 
   - Da, doamnă, care e problema? 
  - Îmi arde… de joacă! 

* Incendiu la spital. Vin pompierii. 
- Domnule doctor, raportează şeful brigăzii, am stins focul. Au fost cinci victime. Pe patru i-am readus la viață, dar al cincilea a murit. 
- Cum i-ați readus la viață, măi? Doar ați stins morga?! 

* - Mă iubeşti, scumpule? 
  - Enorm! 
  - Ai fi în stare, din dragoste pentru mine, să treci prin foc şi apă? 
 - Vai, iubito! Dacă asta îţi doreşti, de ce nu te măriţi cu un pompier? 

* Un canibal merge la vraciul tribului: 
- Am arsuri mari la stomac, ce să fac? 
- Să înghiţi câte un pompier pe săptămână. 

* Sună sirena pompierilor. 
- Scuză-mă, amice, datoria mă cheamă! 
- Bine, dar tu nu eşti pompier voluntar. 
- Eu nu, dar soţul Silviei, da.

* Șeful pompierilor intră în remiza de pompieri, încet, relaxat, cu mâinile în buzunare, fredonând ușor o melodie veselă: 
- Băieți, echipați-vă încet, sistematic, spălați mașina, luați ceva apă, dacă mai rămâne, fiți atenți la stopuri, la trafic și mergeți la incendiu... arde clădirea guvernului! 
  

* L-am întrebat ieri pe mezinul meu ce vrea să se facă când va fi mare. 
- Pompier, a venit răspunsul prompt. 
- O, ce frumos, i-am zis eu mândru. Dar de ce te-ai gândit la meseria asta? 
- Păi... pentru că pompierii muncesc doar când... le arde!!! 

* Ce face un scoţian când vede că îi arde casa? 
  Dă beep la pompieri.

* "Dragă Moș Crăciun, de trei ani îți cer un camion de pompieri. Poate că anul ăsta o să găsești unul. 
Mulțumesc, 
Ionică."
"Dragă Ionică, ca să mă ierți că nici acum nu am un camion de pompieri, îți voi da foc la casă în timp ce dormi. Așa vei avea toate camioanele de pompieri pe care ți le dorești. 
Somn ușor, 
Moș Crăciun."





 Margareta Pâslaru _ Să vină pompierii :

  



Surse: 
http://www.isusibiu.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu