joi, 12 martie 2015

Durerile dragostei

         Atunci cand iubesti esti cel mai fericit om din lume; pe de alta parte, cel mai trist lucru este sa suferi din iubire... dragostea este cea care te poate duce pe culmile extazului, dar si pe cele ale disperarii; de aceea trebuie sa deschidem foarte bine ochii atunci cand ne indragostim, pentru ca viata pe care o traim nu este intotdeauna ca in filmele romantice… 
         Tudor Musatescu era de parere ca dragostea reprezinta “batai de inima pentru dureri de cap”. Nu sunt deloc placute durerile de cap, stiu, dar parca nu e in regula nici sa traiesti o viata fara sa ai ocazia sa simti acele batai de inima… E drept, atunci cand o relatie s-a terminat, majoritatea gandim: “Ah, daca nu l-as fi cunoscut, nu as fi trait acum aceasta dezamagire!” Si totusi, este doar primul gand care ne vine in minte, insa, daca am tinut cu adevarat la persoana de langa noi si, mai ales, daca aceasta persoana a meritat dragostea noastra, va veni o vreme
cand - dupa ce tristetea ni se va mai ostoi - vom gandi ca, fara aceasta persoana nici noi nu am mai fi fost cei de astazi, nu am mai fi avut ocazia sa simtim acei fiori ai dragostei, acei fluturasi in stomac, am fi ratat fericirea si - de ce nu - chiar nefericirea traita alaturi de ea. Pentru ca, da, cateodata putem ajunge sa regretam chiar si clipele mai putin placute traite alaturi de persoana iubita, numai sa stim ca mai este langa noi... 
        Nu stiu voi daca ati facut-o, dar eu m-am gandit, si nu o data, la faptul ca, de la toti cei pe care i-am intalnit in viata am avut cate ceva de invatat. Iar daca ma refer la persoanele pe care le-am iubit, ei bine, cred ca de la ele am invatat cel mai mult: de la unii cum sa procedez in anumite situatii, cum sa fac anumite lucruri, cum sa conduc o discutie spre subiectul care ma intereseaza, cum si cand sa ma adresez celor din jur ca sa le atrag atentia; de la altii, cum sa nu fac aceste lucruri. Cred ca doar trecand prin toate aceste experiente poti spune ca ai “scoala vietii”… Concret, de la un prieten care mi-a placut foarte mult cum se purta cu cei din jur am invatat si eu cum sa ma fac placuta; de la unul care vorbea mai artagos cu cei din jur si caruia ii cam placea sa se rasteasca la oameni, am invatat cum sa nu vorbesc cu cei din preajma mea s.a.m.d. Concluzia: fara ei, astazi as fi fost o alta persoana, deci nu regret nimic din trecut, indiferent ca au fost experiente placute sau neplacute! 
         Si daca tot vorbim de durerile dragostei, Caragiale era de parere ca este “o mare durere sa iubesti, o mare nenorocire sa scapi de aceasta durere”. Ce spuneam mai devreme? Oricata durere ne-ar povoca, intotdeauna vom cauta dragostea, o vom cere si o vom oferi celor care credem noi ca o merita. Daca se va dovedi ca persoana iubita a meritat dragostea noastra si, bineinteles, daca si noi am meritat dragostea ei, atunci e posibil sa cunoastem doar fericirile si durerile dragostei (pentru ca in dragoste vom avea de a face intotdeauna si cu una si cu cealalta); daca unul dintre noi nu a meritat aceasta dragoste, atunci vom cunoaste si durerea despartirii. Totul tine de cei care alegem sa fim si de cei cu care alegem sa fim. 
        

 “Cate scoici in nisipul marii, atatea dureri in iubire” spunea Publius Ovidius Naso. Si totusi, fara dragoste viata nu ar avea sens. Punct. 
         Iar “punct” inseamna: gata cu scepticismul, sa mai si zambim. Deci, apropo de durerile, greutatile si suferintele din dragoste, iata cateva bancuri care sa ne ajute, prin zambet, sa scapam de acestea: 

• Sotul intra seara in dormitor cu doua aspirine si un pahar cu apa. Sotia intreaba: 
- Asta pentru ce mai e ? 
- Pentru durerea ta de cap! 
- Dar nu ma doare capul ! 
- Te-am prins! . . . 

• Ion si Maria fac dragoste. La un moment dat Maria zice: 
- Ioane, esti greu. 
- Rabda. 
- Ioane, esti greu!!! 
- Marie, noi facem dragoste ori ne cantarim?! 

• Un consilier in probleme de cuplu, o intreaba pe sotie: 
- Care este problema, doamna? 
- Sotul meu sufera de ejaculare precoce. 
- Este adevarat? il intreaba consilierul pe sot. 
- Adevarul e ca ea este cea care sufera, nu eu, raspunde sotul. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu