miercuri, 11 februarie 2015

Fericirea si suferinta in dragoste

            Mereu ni s-a spus sa cautam pe cineva cu care sa avem cat mai multe in comun, cu care sa ne asemanam din cat mai multe puncte de vedere, pentru a-l putea intelege pe cel de langa noi si pentru a putea fi intelesi, la randul nostru; mereu am gandit ca trebuie sa ne deschidem sufletul fata de persoana iubita si sa o lasam sa ne cunoasca cat mai bine (si, evident, asta sa facem si noi). Si totusi, John Fowles spune: “Dragostea este misterul intre doi oameni, nu asemanarea dintre ei.” 
         In realitate nu exista reguli in iubire! Merita sa ne ascultam inima, si ea ne va spune negresit cum trebuie sa procedam. Fiecare cuplu este unic, fiecare suflet este de neasemuit, fiecare clipa de iubire are unicitatea sa absoluta si irepetabila. 
         Parintele Pantelimon Susnea spunea ca “Iubirea adevarata afirma libertatea celuilalt. Cand iubesti, trebuie sa iesi din tine in sensul de a incerca sa-l traiesti pe celalalt, sa-l intelegi pe celalalt, sa vezi lumea prin ochii lui.” Si asa este: nu putem tine pe nimeni langa noi cu forta, ca sa-l pastram langa noi, trebuie sa-i lasam libertatea de care fiecare are nevoie. Asta e greseala pe care o fac foarte multi: cred ca doar daca tin cat mai strans langa ei persoana iubita, aceasta nu va pleca; ei bine, ironia este ca tocmai acest lucru ii indeparteaza: ofera-i celui de langa tine libertate si il vei avea aproape mereu; ingradeste-l si il vei pierde cand te astepti mai putin! 
         Iubirea inseamna sa dai cuiva sansa sa te distruga si sa ai incredere ca nu o va face… suna ciudat, dar numai daca te lasi cu toata increderea in mainile celuilalt, acesta va simti ca ai facut acest lucru si va cauta sa te protejeze. Asta, evident, nu se va intampla decat daca exista dragoste, altfel nu va face decat sa profite de aceasta abandonare in mainile sale si rezultatul va fi dezastruos! Deci, daca nu esti sigur pe dragostea celui de langa tine, cred ca ar fi mai bine sa astepti pana cand vei avea aceasta siguranta, asta pentru a nu transforma totul intr-o experienta neplacuta… 
         O alta definitie a iubirii o avem si de la Octavian Paler: “Iubirea e un sarut furat, un zambet inocent, o imbratisare patimasa… si un suflet smuls din piept…”. Asta inseamna ca iubirea vine in varful picioarelor (un sarut furat, un zambet inocent), continua cu multa pasiune, infocare, entuziasm si, in final, daca nu ai norocul sa gasesti persoana potrivita, ajunge sa te transforme intr-un nefericit, suferind si arzand de focul dragostei. Si tot el spune: “Dragostea nu este doar un zâmbet, nu este doar o floare, dragostea este un suflet rănit şi apoi vindecat de altul.” Si, cu cat mai tare a fost ranit sufletul, cu cat mai dulce simtim aceasta vindecare realizata de un alt suflet, care incearca sa se apropie de al nostru. Caci exista o vindecare pe care incercam sa o facem noi insine, cu puterea mintii, dar aceasta nu este atat de sigura, de rapida ca cea care vine de la o persoana pe care o simtim alaturi de sufletul nostru… intotdeauna e mai placuta vindecarea pe care o incearca un prieten care iti este alaturi de mult timp si care te cunoaste si stie ce iti este necesar intr-o asemenea situatie.     
         Intotdeauna se va considera norocos cel care are alaturi de el un asemenea prieten, care sa-l ajute in momentele grele, sa-l incurajeze si care sa poata sa-i spuna, atunci cand apare o noua dragoste: “Iubeste ca si cum nu ai fi suferit niciodata din dragoste” (Mark Twain). Doar asa poti da totul persoanei iubite, neintorcandu-te in trecut si netinand cont de suferintele din trecut; traieste doar fericirea din prezent, caci, daca tu esti fericit, poti transmite aceasta fericire si celui de langa tine.          
           Iubeste intotdeauna cu un suflet de copil!          

         Si acum, sa vedem dragostea si prin alti ochi si sa zambim: 
• Dragostea: nebunie temporara ce poate fi vindecata prin casatorie. (Ambroise Bierce

• - Aveti o carte de dragoste? 
  - Nu, dar va putem recomanda un meditator. 

• Sotia catre sot: 
 - M-ai neglijat tot week-end-ul; ai stat numai pe calculator, scotand de acolo grafice, indici de productie, cifre de afaceri, statistici si procente! Tu iti dai seama cat afecteaza asta relatia noastra? 
 - Cam 81%...

Un comentariu:

  1. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soțul meu m-a urât și soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulți bărbați și femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, ea a promis că mă va ajuta și mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună și spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băiețel și eu și familia mea trăim în pace și fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere