joi, 12 februarie 2015

Ce este dragostea

         Ce este dragostea? Cred ca raspunsul ar putea fi foarte simplu, depinde pe cine intrebam; avem trei variante:
- daca intrebam pe cineva care nu a fost niciodata indragostit, va spune un simplu: “Nu stiu!”, ridicand din umeri sau va da un raspuns din carti sau din auzite, de la prieteni, rude, cunostinte etc. Deci, peste acestia putem sari usor.
 - daca intrebam pe cineva care a fost indragostit o data (sau chiar una dintre persoanele din prima categorie, dupa ce au trait prima dragoste) va spune: “Stiu!! Este asa… si asa… si asa…” si va face o descriere amanuntita a ceea ce a simtit atunci cand a fost indragostit.
 - daca intrebam pe cineva care a fost indragostit de mai multe ori (sau chiar aceeasi persoana din a doua varianta, dar dupa o vreme, in care a mai fost indragostita cel putin inca o data), va ridica din umeri si va spune, rasufland inciudat: “Nu mai stiu!”.
         Ati observat? Ne-am intors de unde am plecat! Ironic, nu? Am plecat de la o ridicare din umeri; am crezut, apoi, ca am aflat totul despre dragoste, ca o cunoastem in cele mai mici amanunte, ca o putem descrie asa cum nici un poet nu a fost in stare sa o faca; dupa care am avut senzatia ca suntem mai nestiutori si mai ignoranti decat am fost vreodata; in sfarsit, in cazuri mai grave, de mari deceptii in dragoste, am ajuns chiar la concluzia ca am fost, de-a lungul vietii, atat de naivi, de inocenti, in ceea ce am trait si am simtit alaturi de persoana iubita, ca ne-am lasat atat de candid inima, sufletul pe mana cuiva care nu a meritat acest lucru, incat ne si intrebam cum am fost in stare sa facem asta! Ne e ciuda pe noi, pe credulitatea de care am dat dovada, dar deja e prea tarziu, am trait si aceasta experienta. In sfarsit, ne ridicam, ne scuturam si mergem mai departe cu capul sus.
         De ce se intampla astfel? Pentru ca orizontul dragostei, odata ce ai iubit macar o data, nu va mai reveni niciodata la dimensiunile de dinainte.
         Am scris pana acum parerea mea despre dragoste, nu numai din cele traite, cat, mai ales, din experientele altora. Aceasta pentru ca multa lume mi-a spus ca ma vede ca pe o persoana de incredere si de aceea si-au deschis foarte multi sufletul in fata mea. Nu le-am inselat niciodata increderea, secretele lor au ramas la loc sigur, in inima mea; daca am putut, le-am oferit sfaturi cum sa procedeze in continuare; daca nu au dorit decat pe cineva in fata caruia sa-si deschida inima, le-am stat la dispozitie si au stiut ca secretele lor sunt bine pazite.
         Haideti sa vedem acum ce spuneau oamenii “mari” despre dragoste, cum au simtit-o ei.
         La Rochefoucauld era de parere ca:
         Platon spunea foarte frumos: “La atingerea dragostei oricine devine poet”; problema este de cat de rezistent e sufletul fiecaruia, pentru ca putem sa devenim poeti, dar, la fel de bine, nebuni din dragoste. Iar Nicolas Chamfort era de parere ca: “In dragoste, totul e adevarat, totul e fals; e singurul subiect despre care nu se poate spune nici o absurditate”. Tot el spunea, putin ironic de data asta, desi, daca stam sa ne gandim, atat de adevarat: “Dragostea place mai mult decat casatoria pentru simplul motiv ca romanele sunt mai amuzante decat istoria”.
       
         De ce ardem de nerabdare sa ne indragostim, chiar dupa ce am avut experiente neplacute? Poate pentru ca:
                                                      
         
         Voi ce credeti? Cum ati simtit fiecare (vorba ceea, pe pielea voastra!) dragostea? In asteptarea raspunsurilor voastre, sa ne inveselim cu niste bancuri despre cum vad unii dragostea…
* Dragostea este efortul pe care il face un bărbat pentru a se mulÅ£umi cu o singură femeie.  (Paul Geraldy)

 * - Draga mea, cati barbati au fost inaintea mea?
    Se lasa tacerea… Dupa 5 minute:
    - Te-am jignit, draga mea?
    - Nu, numaram in gand…  

* - Fiule, m-am saturat sa mananc in fiecare zi aceeasi mancare. Du-te si spune-i mamei tale ca in cartea de bucate sunt mai multe capitole.
   - I-am spus, tati! A zis sa vin sa iti spun ca si in Kamasutra sunt mai multe capitole. 


Sa auzim acum si ceea ce crede Haddaway ca este dragostea:
 

2 comentarii:

  1. Nu stiu cat poate fi descrisa dragostea in cuvinte. Dupa umila mea parere, se simte, se traieste de fiecare in felul sau. Atat as putea spune, ca , daca ambii parteneri intr-un cuplu stiu sa traisca cu pasiune intensa totul, ca fiecare dintre ei se inventeaza in fiecare zi, dragostea ii poate lega pana la sfarsit. Din nefericire, intr-o lume robotizata in care traim astazi, am ajuns si noi sa ne comportam ca niste roboti. Zi de zi repetam aceleasi lucruri, ne multumim cu putin si de aceea la un moment dat se ajunge ca dragostea sa nu mai fie mister intre cei doi. Cineva spunea, ca, nu ar trebui sa ne impartasim totul despre noi de la inceput,ci zi de zi sa apara ca si noutate orice povestioara , intamplare din viata noastra din nainte de a ne fi cunoscut. Cred ca chiar poate fi unul din misterele dragostei, sa ne descoperim zi de zi, sa nu luom totul de la inceput. Unii autori zic ca dragostea tine 3 ani, altii 6, apoi devine obisnuinta, aplatizarea... Cel mai mult mi-a placut ceea ce a zis unul din scriitori, imi scapa numele, .. ' In prima sa dragoste femeia iubeste iubitul, in cea de a doua iubeste iubirea'... Asta ar trebuii sa inteleaga partenerul de langa noi.
    Femeile nu apreciază deloc frumuseţea, cel puţin femeile cumsecade.
    Oscar Wilde în Portretul lui Dorian Gray (1890)
    Femeia se indragosteste de ceea ce aude la un barbat, pe cand barbatul se indragosteste de ceea ce vede la o femeie.

    BărbaÅ£ii întodeauna doresc să fie prima iubire a unei femei – femeile doresc să fie ultima poveste de dragoste a bărbaÅ£ilor.citat din Oscar Wilde
    Experienţă

    Doar vremea-mi strânge anii şi mi-i ţese
    În adevăruri netăgăduite;
    Femeile-s făcute-a fi iubite,
    Nu sunt făcute pentru-a fi...-nţelese.
    epigramă de Oscar Wilde, traducere de Aurel Iordache
    Deci, nu cerceta aceste...........legi, pardon, creaturi ! Iubeste-le si gata !

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soÈ›ul meu m-a urât È™i soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulÈ›i bărbaÈ›i È™i femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp È™i i-am explicat situaÈ›ia mea, ea a promis că mă va ajuta È™i mi-a dat câteva instrucÈ›iuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună È™i spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băieÈ›el È™i eu È™i familia mea trăim în pace È™i fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere