duminică, 27 decembrie 2015

Un prieten este un dar pe care ţi-l faci ţie însuţi

          Tot mai greu reușim să ne dăm seama cu adevărat ce fel de oameni avem lângă noi. Poate pentru că, de multe ori, rămânem uimiți de ce suntem noi în stare: să facem lucruri pe care nu ne-am fi gândit niciodată că le-am putea face, să spunem cuvinte pe care nu ne-am fi imaginat vreodată că le-am putea rosti, și asta chiar față de persoane apropiate, la care ținem foarte mult… Și atunci ce putem aștepta de la alții? Credem că îi cunoaștem foarte bine, dar, dacă nu ne cunoaștem pe noi înșine, cum să nu ne uimească cei de lângă noi? 

          Și oare, atunci când un prieten ne dezamăgește, nu reușim și noi să îl dezamăgim prin faptul că nu îl putem ierta pentru ce a spus sau a făcut? Nu acesta este rolul unui prieten: să-l iubească și să-l aprecieze pe cel care îi este apropiat și are nevoie de ajutorul lui?          
          Sau și mai rău: reușim chiar noi, cu voie sau fără voie, să dezamăgim o persoană dragă și aceasta nu ne poate ierta, plecând mai departe, în căutarea unui alt prieten. Și atunci ne trezim că încercăm toată viața să găsim un prieten care să fie cu adevărat aproape de sufletul nostru. E frumoasă și această căutare și este minunat atunci când reușim, însă atât de dureros când eșuăm…
          Prietenia nu poate rezista dacă nu ne străduim să trecem peste mici greşeli; altfel spus, prietenia este puternică nu doar prin ceea ce îndreaptă, ci și (sau mai ales) prin ceea ce iartă. 
          Se spune că prietenii sunt familia pe care ne-o alegem singuri. Să încercăm să-i alegem cu cât mai multă grijă și să-i ținem lângă noi cât mai mult timp. Să încercăm să fim mai îngăduitori cu ei, să-i respectăm, să-i iubim, să-i ajutăm, să fim alături de ei la nevoie. Cred că asta trebuie să facă un prieten adevărat! 
          Dacă vrei să ai un prieten, fii mai întâi tu un prieten pentru el! 


Drumul spre casa unui prieten nu e niciodată prea lung. proverb danez 
Prietenii sunt ca pepenii: încerci o sută şi alegi doi, trei. Confucius
A merge cu un prieten prin întuneric este mult mai bine decât a merge singur prin lumină. Helen Keller 
Ce-ţi poţi dori mai mult decât să ai pe cineva cu care să poţi vorbi ca şi cu tine însuţi? Cicero 
Fericiți cei a căror inimă cunoaște pasiunea prieteniei. Numai ea știe să ne facă singurătatea mai puțin ucigătoare și viața suportabilă. Panait Istrati 
Este îngrozitor să nu ai un prieten căruia să-i spui cât ești de fericit sau de trist. Panait Istrati 
Prietenia îndoiește bucuriile și înjumătățește necazurile. Francis Bacon 
Cel care n-a simţit niciodată farmecul unei prietenii sincere şi dezinteresate nu cunoaşte toată fericirea pe care un om o poate primi de la alt om. Carl Gustav Jung 




Haideți să încercăm să-i iubim necondiționat pe cei de lângă noi! Cam așa: 

- Dragul meu, mă iubeşti? 
- Da. 
- Cât mă iubeşti? 
- Oricât ar părea de ciudat. 


Prietenii există pentru ca, în cazul în care ai o zi proastă, să îi poți vizita și să le strici și lor ziua. 


Două prietene stau de vorbă: 
- Fată, zice una din ele, mi-e frică să mă mai cântăresc. În fiecare luni mă pun pe cântar și constat cu stupoare că iar m-am îngrășat.
- Nu te mai duce sâmbăta la dans, îi spune cealaltă, nu vezi că te îngrași de atâta stat? 


- E incredibil, dragă! După cinci ani de când nu ne-am văzut, am reușit totuși să te recunosc! Te-ai schimbat atât de mult, arăți foarte îmbătrânită. 
- Și tu te-ai schimbat foarte mult, dragă! Abia te-am recunoscut după rochie… 




Sursa foto: internet

5 comentarii:

  1. Prietenii adevarati sunt putini... Restul care se perinda pe langa noi in functie de interese sunt doar cunostinte. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Stainless Steel vs. Stainless Steel: Which One Is Better?
    But at the bottom of babyliss pro titanium the table you get the garmin fenix 6x pro solar titanium most of these brands, titanium damascus I mean, these guys have a pair of aftershokz titanium stainless steel models. titanium sheet metal It's the standard,

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soțul meu m-a urât și soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulți bărbați și femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, ea a promis că mă va ajuta și mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună și spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băiețel și eu și familia mea trăim în pace și fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere