marți, 19 ianuarie 2016

Iarna (Vasile Alecsandri)

Din văzduh cumplita iarnă cerne norii de zăpadă, 
Lungi troiene călătoare adunate-n cer grămadă; 
Fulgii zbor, plutesc în aer ca un roi de fluturi albi 
Răspândind fiori de gheață pe ai țării umeri dalbi. 

Ziua ninge, noaptea ninge, dimineața ninge iară! 
Cu o zale argintie se îmbracă mândra țară; 
Soarele rotund și palid se prevede printre nori 
Ca un vis de tinerețe printre anii trecători.   






Tot e alb: pe câmp, pe dealuri, împrejur, în depărtare, 
Ca fantasme albe, plopii înșirați se perd în zare. 
Și pe-ntinderea pustie, fără urme, fără drum 
Se văd satele perdute sub clăbuci albii de fum. 

Dar ninsoarea încetează; norii fug, doritul soare 
Strălucește și dismiardă oceanul de ninsoare. 
Iat-o sanie ușoară care trece printre văi... 
În văzduh voios răsună clinchete de zurgălăi.


4 comentarii:

  1. Este probabil una dintre cele mai frumoase poezii romanesti despre iarna. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pastel de iarnă

    Crivăţ rece aspru bate peste pustiimea albă,
    Pe la streaşini, nebunatic, a ţesut de ţurţuri salbă,
    Iar din hornuri cenuşite a zidit de fum coloane
    Ca să ţină ceru-n slava-i căci îi gata să răstoarne...

    Ninge, ninge, ninge-ntruna, promoroaca-mpodobeşte,
    Plopii tremur, ulmul geme, iarna tot mai zăboveşte;
    Şi mai aspră şi mai mândră, cerul negru parcă-ntinge
    În livada zgribulită şi întruna ninge, ninge...

    Suflă, urlă, rage vântul, fără milă peste sat,
    Iar în noaptea cea albastră, sub troiene-i îngropat.
    Nori de vată stau la pândă şi îs gata ca să cearnă
    Iar zapadă şi oroare peste sat, în zi de iarnă...

    Peste câmp se-ntinde albă şi prin codri stă la pândă
    Şi in calea ei tresare vrăbiuţa cea plăpândă ...
    Cerul poleit cu gheaţă, neaua curge, gerul sună
    Şi-ntunericul domneşte, a-ngheţat şi biata lună...

    Astă-vară, pe sub sălcii, nuferi albi făceau cărare,
    Iar acum, în loc de nuferi, doarme lacul sub ninsoare
    Şi pătat de putrezime, un buştean pe mal veghează
    La un vuiet de niciunde,-totul mort, doar iarna trează.

    În odăjdii nourate, iarna miruie pământul.
    Fulgi pe gene se aşează şi de-acolo îi ia vântul.
    De pe partie s-adună toţi copiii în ogradă,
    Se-nghesoaie să privească omuleţul de zăpadă...

    Cald şi bine lângă vatră, îngeraşii fără teamă
    În brăduţ au pus ghirlande ... şi iubire, mai cu seamă...
    O văpaie de lumină de la Domnul lor cel Bun
    Le-a adus cu bucurie, Noaptea Sfântă de Crăciun...

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am știut niciodată că oamenii încă mai au puteri și fac ca lucrurile să se întâmple așa. Sunt John Luna din Albania. Soțul meu m-a lăsat pe mine și pe copilul meu pentru o altă fată în urmă cu trei ani, de atunci viața mea a fost plină de dureri, tristețe și traume pentru că el a fost prima mea iubire și suntem împreună de ani de zile și nu ne-am putea imagina viața fără el . Am văzut câteva mărturii despre un mare jucător de vrăji DR DAWNACUNA și despre cum ajută oamenii din întreaga lume, că poate aduce înapoi iubitul în câteva zile, inițial am râs și am spus că nu mă interesează, ci datorită dragostei pe care o am pentru omul meu l-am consultat pe marele jucător de vrăji și, spre marea mea surpriză, după două zile, soțul meu m-a sunat pentru prima dată după trei ani, că îmi lipsește și că îi pare atât de rău pentru fiecare lucru prin care m-a făcut să treacă, încât mă vrea înapoi, ne vom petrece viața împreună și promit să nu ne mai părăsim nici eu, nici copilul meu. Încă nu-mi pot crede ochilor, pentru că este extrem de incredibil, este prea bun pentru a fi adevărat. Tot ce pot să spun este să vă mulțumesc DR DAWNACUNA pentru că mi-ați adus soțul la mine și la copilul meu și pentru oricine ar putea avea nevoie de ajutorul acestui mare jucător de vrăji, vă rog să-mi permiteți să trimit mailul aici: {dawnacuna314@gmail.com}
    WhatsApp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soțul meu m-a urât și soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulți bărbați și femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, ea a promis că mă va ajuta și mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună și spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băiețel și eu și familia mea trăim în pace și fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere