miercuri, 4 noiembrie 2015

Cauți perfecțiunea? Mai caută!

             Cei mai mulți dintre noi ne vedem, dacă nu fără cusur, doar cu foarte mici defecte. Este și motivul pentru care așteptăm, de la cel/ cea de lângă noi, măcar tot atâta… perfecțiune! Știu, mulți ar spune: nu, eu nu mă văd perfect, eu îmi văd și defectele! Da, le vedem și le conștientizăm, dar cu cât avem mai multe pretenții de la noi înșine, cu atât avem și mai multe de la cei care ne înconjoară. Am zis bine, de la cei care ne înconjoară, pentru că, dacă mă refer la persoana cea mai importantă pentru noi, situația este cu totul alta: de la ea așteptăm mult mai mult decât de la colegi, vecini, rude mai apropiate sau mai îndepărtate, de la ea avem pretenții nenumărate! Pentru că, știți cum se spune: dacă rudele nu ți le alegi, măcar cu prietenii să fii mai atent, pentru că pe aceștia poți să-i selectezi chiar tu…
          În ceea ce privește persoana de lângă noi (iubitul/ iubita/ soțul/ soția), așteptările, spuneam, sunt mult mai mari. Uneori sunt atât de mari, încât nici nu mai pot fi numite așteptări, intră deja în categoria… pretențiilor! Unii își dau seama de asta, majoritatea, însă, nu o fac. De la cei care nici măcar nu conștientizează acest lucru, nu prea mai ai ce să aștepți. Dar de la cei care în momentele de sinceritate cu ei înșiși, realizează totuși că fac acest lucru, aceștia mai au o șansă să schimbe ceva. 
         
          Pentru că știți proverbul: vezi paiul din ochiul altuia, dar nu vezi bârna din ochiul tău! E un proverb românesc minunat, care cred că este caracteristic tuturor, în proporție mai mare sau mai mică… Sau, tot pe aproape, o vorbă a lui Confucius: „Nu te plânge de zăpada de pe acoperişul vecinului când nici pragul uşii tale nu este curat”. 
          Și atunci, dacă noi nu suntem perfecți, cum putem aștepta asta de la persoana de lângă noi? Evident că așteptăm cât mai mult, așteptăm să fie aproape de nivelul nostru ca educație, cultură, interese, posibilități materiale etc., dacă nu chiar să le depășească, dar asta nu înseamnă să cerem mai mult decât poate da; nu de alta, dar cei dezamăgiți vom fi doar noi… 
          “Nu te teme de perfecțiune, nu o vei atinge niciodată”, spunea Salvador Dali. Și dacă tu nu o vei atinge vreodată, cum poți să o pretinzi de la persoana de lângă tine?! Haideți să încercăm să fim mai maleabili, mai înțelegători, mai apropiați de cei care ne stau alături, dacă vrem să-i păstrăm lângă noi! 
          “Omul nu este niciodată perfect, nici mulțumit”, spunea Jules Verne. Sigur, nici Moliere nu era departe de adevăr: “Oricâte calități am avea, lumea se uită numai la defecte”, dar totuși… să încercăm să nu fim absolutiști și să pretindem imposibilul de la cei pe care îi iubim! Dacă îi iubim cu adevărat, să-i acceptăm așa cum sunt, cu bune și cu rele… 

          Dar să mai și zâmbim! Iată și câteva bancuri despre perfecțiune: 

* Un bărbat căuta femeia perfectă. Și o căută o lună, un an, 10 ani, 20 de ani și până la urmă, fericit, o găsi. Dar cu toate acestea nu s-au putut căsători! Și știți de ce? Pentru că și femeia perfectă căuta bărbatul perfect! 

* Dialog între bărbatul perfect și femeia perfectă: 
- Dragul meu, du-te să bei berea aia, te așteaptă prietenii! 
- Stai puțin, iubito, mai am de spălat vasele! 

* Bărbatul ideal e cel care, atunci când își găsește nevasta în dormitor cu amantul, spune: 
- Nu vă deranjați, continuați! 
Amantul ideal e cel care mai poate să continue. 

* Secretul căsniciei perfecte rămâne un secret. (Și știți de ce? Pentru că nu există nici bărbatul perfect, nici femeia perfectă care împreună să formeze căsnicia perfectă!)  


3 comentarii:

  1. Sarut mana,chiar aici eram .Asta inseamna ca oamenii buni gasesc modalitati de a se gasi .Universul nu desparte oamenii ,ii apropie,Dar sa revenim.Cineva spune ,ca stunci cand te indragostesti nu perfectiunea te pune in situstis asta,de ce sa schimbi ce altadata te chema? Dar asa e omul,nemultumit ,vesnic.Dali,desi artist nu era chiar de tot dezlipit de cele pamantesti,si da perfectiunea...Cine a citit"Jocul ielelor",stie ca e vis,doar vis,Sunteti ca de obicei atat de inspirata,incat,cu greu pot spune altceva fara sa va citez.Sa aveti putere de creatie si sanatate .La multi ani!.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru cuvintele frumoase si va mai astept pe autostradaiubirii.blogspot.ro!

      Ștergere
  2. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soțul meu m-a urât și soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulți bărbați și femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, ea a promis că mă va ajuta și mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună și spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băiețel și eu și familia mea trăim în pace și fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere