miercuri, 2 martie 2016

În căutarea jumătăţii


        “A iubi înseamnă căutarea jumătăţii întregului din care ai făcut cândva parte”. Când dădea această definiție a iubirii, Platon se referea la faptul că, la începutul creației, toți oamenii erau un întreg, astfel că fiecare om avea două capete, patru brațe, patru picioare, patru urechi și fiecare avea ambele organe sexuale, masculine și feminine, într-un cuvant erau ființe androgine. În “Unsprezece minute”, Coelho povestește că această ființă avea “un singur trup și un gât, dar capul avea două fețe, fiecare privind în altă direcție. Era ca și cum două făpturi ar fi fost lipite spate-n spate.”  
          Duiliu Zamfirescu explica și el, în “Comăneștenii”, cum arătau aceste ființe de demult: aveau un trunchi rotund, care stătea pe patru brațe și un cap cu două fețe; când alergau, se duceau de-a roata.  

          Acestea erau ființe puternice și fericite, astfel că, la un moment dat, au atras invidia zeilor, care au început să se teamă de ei. Ca să-i facă să-și piardă puterea, Zeus i-a despicat în două, creând bărbatul și femeia; însă oamenii, separați, nu mai erau în stare de nimic. De unde, inițial, Zeus credea că, fiind mai mulți oameni, dar mai slabi, zeii nu se vor mai teme de puterea oamenilor și vor avea și mai mulți adoratori, faptele nu s-au petrecut chiar așa. Oamenii au devenit complet dezorientați, au căzut într-o letargie completă, mulți dintre ei murind de tristețe și de dor. Văzând că, pe măsură ce trecea timpul, rămânea fără supuși, Zeus a căutat o soluție pentru a le reda oamenilor bucuria de a trăi și l-a creat pe Eros. Acesta le-a dat oamenilor iubirea, astfel că, de atunci, aceștia se caută mereu, alergând după jumătatea pierdută, într-o nevoie acerbă de a-și reface întregul, reintegrându-se în același trup. De aici vine nevoia noastră de a ne căuta jumătatea, uneori chiar întreaga viață. 
          Este una dintre poveștile cele mai fascinante care încearcă să explice căutarea continuă de către oameni a propriei jumătăți complementare. 
          Ideea este preluată și de Liviu Rebreanu care în “Adam și Eva” povestește cum sufletele pereche se caută continuu, prin timp și spațiu, de-a lungul celor șapte vieți la care are dreptul fiecare (autorul mergând pe ideea de reîncarnare a sufletelor), în încercarea de refacere a cuplului primordial, abia în ultima viață reușind să se reunească și să-și regăsească identitatea. O poveste foarte frumoasă, care explică nevoia noastră de dragoste și căutarea continuă a sufletului pereche. 
          

          Și… apropo de jumătatea pe care oamenii o caută mereu, nu pot să închei fără să amintesc și de necuvântătoarele care se îndrăgostesc pe viață, formând perechi stabile, ce-și rămân credincioase până la moarte: termitele, peștii-înger, porumbeii, lebedele, albatroșii, vulturii negri, pinguinii, lupii, gibonii. 

          Dar să mai și zâmbim: 

Aritmetică conjugală (epigramă de Mihai Teognoste) 
Ea e jumătatea mea, 
Eu sunt jumătatea sa, 
Deci, jumate din juma', 
Sunt un sfert, cum zice ea. 

Jumătăţi (epigramă de Gheorghe Băisan) 
Soaţa mea considera 
Că e jumătatea mea; 
Eu i-am spus, să înţeleagă 
În sfârşit, că nu-i întreagă! 


* Întins pe tot patul, Ion sforăia obosit. Maria îl împinge vociferând somnoroasă: 
- Ioane, dă-te măi Ioane pe jumătatea ta, nu mai am loc în pat! 
La care Ion impasibil: 
- Jumătatea mea ești tu... 

* Dacă nu reuşeşti să-ţi găseşti jumătatea, caută două pătrimi! 

* Nu îi înţeleg pe toţi prietenii mei care tot mă împing de la spate să-mi caut jumătatea. De ce-aș face-o? Sunt întreg. 

   


    
* O femeie din New York a scris pe un site financiar cerând sfaturi despre cum să găsească un soț bogat: deja acest fapt singur e distractiv, dar partea cea mai tare e ceea ce i-a răspuns un tip. 
EA: 
Sunt o fată frumoasă (mai mult, foarte frumoasă) de 28 ani. Sunt inteligentă și am multă clasă. Aș vrea să mă căsătoresc cu cineva care câștigă minim o jumătate de milion de dolari pe an. Există pe site-ul ăsta vreun bărbat care să câștige atât? Sau soții ale unor milionari care pot să-mi dea sfaturi pe această temă? Am avut deja relații cu bărbați care câștigau 200 sau 250 mii $, dar acest lucru nu-mi permite să locuiesc în Central Park West. Cunosc o doamnă care face yoga cu mine, care s-a căsătorit cu un bancher bogat și trăiește la Tribeca, nu e atât de frumoasă ca mine și nici măcar atât de inteligentă. Așa că mă întreb ce a făcut ca să merite acest lucru și de ce eu nu reușesc? Cum pot să ajung la nivelul ei? 
EL: 
Am citit e-mailul dvs cu mult interes, m-am gândit profund la cazul dvs. și am elaborat un prospect al situației dvs. Vă asigur că nu vă fac să pierdeți timpul, deoarece câștig 500 mii $ pe an. Odată clarificat acest lucru, consider faptele în următorul mod: Ceea ce dvs. oferiți, văzut din perspectiva unui bărbat ca acela pe care-l căutați e pur și simplu o afacere foarte proastă, deoarece: dvs. oferiți frumusetea dvs. fizică, iar eu ofer banii mei. Există, însă, o mică problemă: în mod sigur frumusețea dvs. se va diminua puțin câte puțin și într-o zi va disparea, în timp ce e foarte probabil să crească progresiv contul meu în bancă. Așadar, în termeni economici, dvs. sunteți un activ care suferă o depreciere, în timp ce eu sunt un activ care produce dividende. Dvs. nu numai că suferiți o depreciere, dar aceasta este progresivă și crește în fiecare an! Vă explic mai bine: azi dvs. aveți 28 de ani, sunteți frumoasă și veți continua să fiți pentru următorii 5/10 ani, dar din ce în ce mai puțin. Și într-o zi, când veți observa o poză a dvs. de azi, vă veți da seama că ați devenit o prună uscată. Acest lucru înseamnă, în termeni de piață, că azi sunteți bine cotată, în epoca ideală să fiți vândută, nu cumpărată. Utilizând un limbaj wall street, cine vă posedă azi trebuie să vă pună în „trading position”, poziție de comerț și nu „buy and hold” (cumpără și ține), cum se pare că sugerați. Așadar în termeni comerciali, căsătoria („buy and hold”) cu dvs. nu este o afacere bună pe termen mediu/lung. În schimb, închirierea pe o anumită perioadă poate fi chiar și din punct de vedere social o afacere înțeleaptă și am putea s-o luăm în calcul. Am putea să avem o relație pentru o anumită perioadă. Huuummm …. Dacă mă gândesc bine și ca să mă asigur de cât sunteți de inteligentă, cu clasă și frumoasă, eu potențial „client care închiriază” așa o „mașină” cer ceea ce este corect: să facem un test drive. Vă rog să stabiliți data și ora. 
Cu stimă,   
Investitorul dvs. 

Un comentariu:

  1. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soțul meu m-a urât și soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulți bărbați și femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, ea a promis că mă va ajuta și mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună și spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băiețel și eu și familia mea trăim în pace și fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere