miercuri, 12 august 2015

12 august - Ziua Internaţională a Tineretului


          [Articolul cuprinde câteva cuvinte despre Ziua Internațională a Tineretului, apoi citate, bancuri și melodii despre tineri și tinerețe.]
 
        12 august a fost declarată Ziua Internațională a Tineretului de către Adunarea Generală a ONU în 1999
         În 2007, tinerii reprezentau 25% din populația aptă de muncă, dar în același timp 40% dintre șomeri. Pe de alta parte, tinerii se luptă și cu salarii foarte mici și nesiguranță la locul de muncă. 
           În 2015, tema propusă pentru Z. I. T. este Angajamentul civic al tinerilor. 

          Ce este tinerețea? Este o stare de spirit ce dorești să nu se mai termine; este perioada în care simți că bătrânețea e departe și nu te va ajunge niciodată, tu având o imunitate în ceea ce privește bătrânețea, bolile și chiar moartea. 
         În tinerețe îţi umpli mintea cu frumuseţe, simți că lumea e doar a ta, că ți se așterne la picioare și de aceea poți face tot ceea ce-ți place în viață.
         Optimismul este o caracteristică a tinereții însă, ca peste tot, există și excepții de la această regulă. Și nu e nimic mai neplăcut decât să întâlnești un pesimist tânăr... 
          Tinerii au o mulțime de dorințe, își fac o grămadă de iluzii și speranțe în legătură cu viitorul; bătrânii, însă, mai au o singură dorință: să mai fie tineri, pentru a se bucura, de data aceasta, cu adevărat de viață. 
          Tinerii își doresc să schimbe lumea și, plini de energie, dau din coate ca să reușească în viață; bătrânii, însă, își doresc să-i schimbe pe tineri ori, mai rău, au grijă ca aceștia să nu dea din coate. 
          Tinerii își doresc să aibă succes în viață și luptă necontenit pentru asta. Când, în sfârșit, au găsit succesul, se uită în urmă și își doresc un singur lucru: să mai fie tineri cu adevarat și să caute, de data aceasta, doar să-și umple mintea cu frumusețe! 

          Câteva citate remarcabile despre tinerețe: 




Tinerețea este o boală din care toți ne revenim.  Dorothy Fulheim

Dacă tinereţea este un defect, e unul de care ne vindecăm prea repede. James Russell Lowell 
Vârsta este doar experienţă, iar unii dintre noi au mai multă experienţă decât alţii. Mickey Rooney 
E totuşi o mângâiere că prin moartea noastră păstrăm tânără lumea. Nicolae Iorga 
Cei care iubesc pătimaş nu îmbătrânesc; ei pot muri de bătrâneţe, dar mor tineri. Dorothy Canfield Fisher 
Tinereţea este irosită pe cei tineri. Oscar Wilde 
Tinereţea nu are vârstă. Pablo Picasso 
Tinerilor, daţi-mi mie tinereţea voastră dacă nu ştiţi ce să faceţi cu ea! Arsenie Papacioc 
Tinereţea: Pasărea Phoenix a timpului; renaşte după ce... nu mai este! Costel Zăgan 
Tinereţea e o stare intermediară între ce ai fost şi ceea ce nu vrei să fii prea curând. Mihail Mataringa 
Patruzeci este bătrâneţea tinereţii, cincizeci este tinereţea bătrâneţii. Victor Hugo 
Tinereţea beneficiază de toate, chiar şi de trecerea anilor. Garabet Ibrăileanu 
Mai bine un colţ de stea tânără, decât o galaxie pensionată. Vasile Ghica 
E nevoie de foarte mult timp pentru a fi tânăr. Pablo Picasso 
Este păcat că, pe măsură ce cineva câştigă experienţă, îşi pierde tinereţea. Vincent Van Gogh 
Tinereţea ne toarnă foc în vine, senectutea încearcă doar să scuture funinginea. N.Petrescu-Redi 
Fiecare ceas pierdut în tinereţe este o şansă de nefericire pentru viitor. Napoleon Bonaparte 
Paradox. Pentru a dezbrăca o femeie tânără trebuie să o îmbraci bine în prealabil. Valeriu Butulescu 

Încerc să nu fiu niciodată bătrân cu cei tineri. Balzac 
Generaţia tânără ne ia locul. Deocamdată, în mijloacele de transport în comun. Vasile Ghica 
Întotdeauna cei tineri vor avea dreptate, fiindcă viitorul le aparţine. Florin Zamfirescu 
Tinereţea e în sine o sărbătoare, dar când înţelegem asta deja e prea târziu.   Radu Beligan 
Eşti tânăr încă atâta timp cât admiri şi în măsura în care admiri. Lucian Blaga 
Pentru a-ţi recâştiga tinereţea trebuie doar să-ţi repeţi nebuniile. Oscar Wilde 
Tinerii grăbiţi se cunună la preot şi se spovedesc la avocat. N. Petrescu-Redi 
Nu-ţi face griji dacă vei cădea, fată dulce. Tinereţea este făcută pentru vânătăi. Shannon Celebi 
Cei ce iubesc cu pasiune nu îmbătrânesc niciodată; pot muri de bătrâneţe, dar sufletul rămâne tânăr. Benjamin Franklin 
Despre prostiile tinereţii mele, ceea ce regret nu este de a le fi făcut, ci de a nu putea să le mai fac. Pierre Benoit 
Educaţia dată tinerilor este un al doilea amor propriu. La Rochefoucauld 
Bătrâneţea – când începi să spui: niciodată nu m-am simţit atât de tânăr. Jules Renard 
Mintea de la tinereţe este toiag la bătrâneţe. proverb armenesc 


          Și, la final, câteva bancuri despre tineri și tinerețe:  

* Tânărul îndrăgostit se înființează la tatăl iubitei: 
- Domnule, aș dori să mă căsătoresc cu fiica d-voastră. 
- Cu soția ați vorbit deja? 
- Da, dar dacă se poate, aș rămâne totuși la fiica d-voastră... 

* Un tânăr eschimos intră în igluul iubitei. După vreo trei luni, tatăl fetei vine nervos: 
- Dar ce crezi tu, băiete, că o să stai cu fiica mea o noapte întreagă? 

* Măi, băiatule, ai deja 25 de ani. E timpul ca deciziile importante să le ia prietena ta, nu mama. 

* În ziua de azi copiii se nasc mai inteligenţi, pentru că în cele nouă luni mamele lor încă mai merg la școală. 

* În noaptea nunții, tânăra pereche se retrage în dormitor și ea îi spune proaspătului soț: 
- Dragul meu, e timpul să-ți spun ceva... eu nu știu să fac nimic, nu am nici cea mai mică idee... 
Soțul, mândru nevoie mare: 
- Nu-ți face griji, iubita mea, dezbracă-te, stai relaxată și te învăț eu... 
- O nu, prostuț mic... să fac sex știu. M-am referit la gătit, spălat, călcat... 

* Doi tineri stăteau pe o bancă, în parc. După o oră de linişte, băiatul se decide să rupă tăcerea: 
- Nu vrei să mergem la mine în apartament? 
- Nu aveam de gând, însă m-ai convins... 

* - Dacă ştiam că eşti aşa sărac, nu mă mai măritam cu tine. 
  - Ai fost avertizată. Ţi-am spus de atâtea ori că tu eşti tot ce am pe lume... ‎

* - Deci, tinere, vrei să devii ginerele meu? 
   - Doamnă, sincer să fiu - nu. Dar nu văd altă cale de a mă căsători cu fiica dumneavoastră! 

* Ai deja 40 de ani? Vrei să arăţi în ochii celorlalţi cu 20 de ani mai tânără? Vrei să-ţi admire toţi tinereţea şi vitalitatea? Spune-le că ai 60! 

* Apăi cu tineri din ăștia, nici viitoru’ nu mai e ce-o fost!  


 Alphaville – „Forever Young”

  

Marius Livanu – “Bucura-te, tinere” 

 

Un comentariu:

  1. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soțul meu m-a urât și soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulți bărbați și femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, ea a promis că mă va ajuta și mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună și spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băiețel și eu și familia mea trăim în pace și fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere